søndag 8. november 2009

Oppvekst med to mødre

Jeg ble så lykkelig da jeg i forrige uke såg Schrødingers katt på nrk1, der de hadde et innslag om en større dansk undersøkelse om barns oppvekstvilkår og helse relatert til foreldrenes status (adopterte barn, barn av heterofile, barn av lesbiske, barn av eneforsørgere).
Oppsummeringsvis var konklusjonen at barn av lesbiske kom best ut: De var friskest mentalt, de var mest veltilpassede, de var kort folkelig sagt, glade mennesker.
Jeg ble lykkelig på barnas vegne. Det var så fantastisk godt å få bekreftet at barn av lesbiske ikke lider noen nød, og kan da heller ikke være sykdomsfremkallende stigmatisert, og faktisk kom markant best ut av alle grupper helsemessig (psykisk helse).
Så ble jeg veldig glad på egne vegne. Det var rett og slett en oppreising, for det var ikke bare-bare å være lesbisk og gravid for 23 år siden, slik jeg var.
Dengang var det mange blikk, mange samtaler forstummet når jeg kom, det var mange ikke-tema, slik at selv nære personer presterte å la være å nevne med et eneste ord - i 9 mnd - min tilstand som gravid.
Da jeg hadde født og vel var kommet hjem, ventet det meg en overraskelse i posten. Jeg ble innkalt til det lokale politikontor til avhør fordi jeg hadde nektet å oppgi barnets far. Mitt barn var blitt en politisak. Jeg møtte til avhør, og der grillet to politimenn meg med flåsete og slibrige bemerkninger. Men jeg holdt stand og holdt på min rett til å ikke navngi barnets far. Saken ble henlagt pga bevisets tilstand.
Opp gjennom åra har mange støttet meg, og folk ble vel vant med tingenes tilstand, og de såg nok at vårt barn var friskt og veltilpasset. Men gud nåde hvis hun hadde fått problemer av noen art, da hadde vi fått passet påskrevet. For jeg vet at under den tilsynelatende toleransen sydet mange holdninger og tabuer.
Vel, lykkelig, sa jeg. Den lykken varte til jeg tilfeldigvis kom inn på Schrødinger katts debattforum. Her kunne jeg lese til øyet ble stort og forskrekket, innlegg etter innlegg, hatske, usaklige, grusomme. Mest fra menn, men også kvinner hengte seg på, med Nina Karin Monsen som forbilde,
169 innlegg leste jeg meg gjennom. Og det var forstemmende. Hør nå bare her:
Alle homser kan dra til helvete. hadde jeg vært barnet til ett homofilt par jeg hadde skutt meg selv. for ikke snakke om all den jævla mobbingen som vil ramme barna??? dette er svaret på hvorfor lesber og homser er egoister. bare fordi de har en kinky sexuel legning betyr vel ikke at folk med en sexuel legning som nekrofili få barn også da? at dere har lyst til å gni musa dere mot hverandre eller putte en kjepp i rompa. det får være deres sak. men ikke bland de stakkars barna inni det.
Dere er sikkert bare en gjeng med homser som ikke tåler litt kritikk!? kan dere ikke skjønne at den sexuelle legningen deres er jo bare groteskt. det er som å si at alkohol ikke er ille. GJØR WEED LOVLIG. Bikkjer. 
Neste undersøkelse vi trolig vise at det er enda bedre med tre lesbiske mødre- ja kanskje 10 lesber i stor familie- Slik kan vi fortsette å undersøke og konkludere inntil lesbiske kvinner overtar samfunnet fullstendig- de er jo supermødre i egne øyen- ( om enn blottet for forståelse for at barn trenger sine to foreldre mor og far. Og besteforeldre, mormor og farfar, hele slekta ) Lesbene kjører oss mot et samfunn hvor menn er redusert til en sædskvett, helst på et reagensrør, ferdig til inseminasjon. -Perverst- er ordet.
Homofile,pedofile, du vet aldri hvem de er.Hva med lommemannen,skulle han adoptere barn også???
Hvordan takler disse mannehaterne å få guttebarn? Aborterer de dem, eller lar de dem bli født for å indoktrinere dem i kvinnesaken?
Mannlig frykt???? Jeg er selv kvinne, og jeg synes IKKE at barn skal selges som lekedukker til egoistiske lesbiske par Lesbiske par er blant de største egoistene som finnes, og de bør fratas barna av barnevernet!!
Jeg kan bare konkludere på en måte: Altså er tabuene og fordommene fortsatt i full blomst. Og det triste er hvor hatefullt noen presenterer synspunktene sine.
Jeg traff en kveld ei oppegående dame som sa til meg: "Bare ikke prøv å plassere meg i noen fil!" Sånn burde det ha vært. Vi skulle ikke behøvd å være heterofil, homofil eller andre filer. Vi er jo alle genuine, forskjellige mennesker. Det burde vært nok. Men sånn er det ikke, og så lenge undertrykkingen fortsetter, må vi som er litt anderledes markere oss, og da har vi behov for å eksempelvis identifisere oss som lesbiske, lykkelige lesbiske, sterke lesbiske, med friske og veltilpassede barn.

Innslag i Scrødngers katt 29.10.09

Debattsider

Forskningsrapporten

Radioprogram mellom himmel og jord om lesbiske

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar