fredag 27. november 2009

Om scenariene: "Opplevelser på grensen"

Du lurer kanskje på hvordan jeg har klart å beskrive symptomer og opplevelser såpass nøyaktig, hvis jeg var så dårlig som jeg påstår.
Ikke fortvil, det lurer jammen jeg også på. Litt minner fra opplevelsene har jeg nok, men da mest i kategorier som grusomt, forferdelig, utålelig, uforståelig, vondt (altså følelsesminner). De mer detaljerte beskrivelsene stammer fra små lapper som jeg hadde skrevet under mine verste perioder. På lappene stod det en dato og for eksempel "helvetes lege", "piggtråd". Eller "metallsmak", "tomme snakkebobler". "Imusatlyder", "kakerlakker", etc. etc. Alle lappene var samlet i en konvolutt som jeg fant flere år senere, og da var jeg blitt i stand til å gå mer inn i hendelsene, følelsene og episodene, slik at det kunne bli en historie utav det.
Så minner, huskelapper og siden en evne til å skrive, har gjort at jeg har klart å sette sammen ord, følelser, tanker, oppleveler - til små episoder med noenlunde sammenheng og mening i.

Dette innlegget er del av en serie. Du finner disse innlegga under etiketten Scenarier: Opplevelser på grensen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar